רופא שיניים לתינוקות

רופא שיניים לתינוקות

אמנם הפה שלהם טרם התמלא שיניים, ואלה שבקעו זעירות במיוחד – אבל גם עבור תינוקות ההמלצה היא להגיע לרופא שיניים, ולהיעזר בשירותיו על מנת לשמור על פה בריא והתפתחות תקינה.

השן הראשונה של התינוק בוקעת בסביבות גיל חצי שנה (וכמובן מונצחת מייד בשלל תמונות הנשלחות לכל רשימת התפוצה ולעיתים אף מוצאות דרכן ליו-טיוב…). בסביבות גיל שנה כבר יהיו בפיו של התינוק ארבע שיניים ועד גיל שלוש הוא ייהנה מפה מלא בעשרים שיני חלב. כמו כל דבר אצל התינוק, הקצב הוא אינדיבידואלי: יש תינוקות שכבר בגיל 4 חודשים מתהדרים בשן בכורה, ויש כאלה שאו-טו-טו סוגרים שנה ופיהם עדיין חף משיניים. יש שיניים הבוקעות במהירות ובקלילות, ואילו במקרים אחרים התהליך נמשך שבועות מציקים ומתסכלים, לתינוק ולהורים. בכל מקרה חשוב לזכור שהקצב הוא כאמור אינדיבידואלי, ואין סיבה להילחץ (ותמיד אפשר להתייעץ עם רופא שיניים).

רפואת שיניים לתינוקות – להקדים תרופה לכאב

המטרה העיקרית של רפואת שיניים בגיל הרך היא ליצור הרגלים דנטליים נכונים ולשמור על הפה הקטן והמתוק במצב תקין, כך שהפעוט לא יזדקק לטיפולי שיניים מכאיבים (גם פיננסית…)

את ההיכרות הראשונה עם רופא שיניים רצוי כאמור לבצע לקראת גיל שנה, אולם באופן טבעי תינוקות המקדימים להצמיח שיניים מוזמנים להגיע למרפאת השיניים עוד קודם לכן. רופא שיניים לתינוקות ידריך את ההורים כיצד למנוע עששת (אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, גם בקרב בני הגיל הרך) ויקנה לתינוק דרך ההורים, כמובן, הרגלים דנטליים נכונים ובריאים.

במקרה של חבלה בשיניים או באזור הפה באופן כללי, מומלץ מאוד להגיע עם התינוק למרפאת שיניים – על מנת שרופא מומחה יוכל לאבחן את מצב השיניים והפה. במקרים מסוימים חבלה בשן חלב עלולה לגרום לצמיחה לא תקינה גם של השיניים הקבועות בגיל מאוחר יותר ולחייב את הילד בטיפולי שיניים מסובכים במיוחד – טיפול פשוט בגיל צעיר ימנע מצוקות ועוגמת נפש ניכרת בעתיד.

יתרון נוסף של ביקורים סדירים במרפאת שיניים החל מגיל צעיר במיוחד הוא יצירת ההרגל אצל הפעוט. מי שמורגל כבר מינקותו להגיע למרפאת שיניים כעניין שבשגרה, ולאו דווקא כתוצאה ממצוקה, ייהנה גם בבגרותו מהאפשרויות שמציעה רפואת שיניים ולא יקשר אותה אוטומטית עם כאבים עזים וטיפולים בלתי נעימים (מה גם שחלק ניכר ממרפאות השיניים המיועדות לתינוקות ולילדים מתאפיינות בססגוניות עולצת והפתעות משמחות).

לייעוץ של רופא שיניים מקצועי בקרו באתר: http://www.shavit105.co.il

איך לצחצח נכון את שיני התינוק?

אחת המטרות העיקריות של רפואת שיניים בימינו היא להנחיל הרגלי צחצוח נכונים, כאלה שימנעו את התפשטותה של העששת הרסנית. על מנת לעשות זאת, חשוב מאוד להתחיל בצחצוח כהלכתו כבר מהשן הראשונה – ואכן בדרך כלל הביקור הראשון אצל רופא שיניים יוקדש להדרכה מקיפה ויסודית אודות הצחצוח.

במיוחד ידגיש הרופא את חשיבות צחצוח שיני החלב: הורים רבים טועים לחשוב כי ממילא שיניים אלה נושרות בסופו של דבר כך שאין טעם להשקיע בהן יותר מדי אנרגיות ותשומת לב (במיוחד כשגידול תינוקות דורש משאבים רבים מאוד, ובסוף היום הורים רבים רק רוצים לראות את הפעוט במיטה, ישן…)

אמנם שיני חלב אכן נושרות אולם עששת בגיל הרך לא תיעלם עם נשירת אותן שיני חלב, ובכל מקרה שיני חלב לא בריאות פוגמות גם בהתפתחותן של השיניים הקבועות, ובפרט עלולות לגרום לשיניים לא ישרות, שיניים צפופות מדי ולבעיות אחרות שיחייבו טיפולי שיניים יקרים בגיל מאוחר יותר – כך שההמלצה החד משמעית היא להקפיד על צחצוח גם אצל התינוקות, ולהשתדל להפוך את הפעולה למשחק מהנה עם ההורים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
גזים? קשיי הנקה? שיטת הטיפול הוותיקה שעשויה לשנות את השבועות הראשונים בחיי התינוק
ילד חדש שמצטרף למשפחה מלווה בהתרגשות עצומה, עייפות כרונית ולא...
דילוג לתוכן