עצות וטיפים לגידול נכון של ילדך

עצות וטיפים לגידול נכון של ילדך

החל משנת 2008 משולבת במסגרתה של מערכת החינוך הפורמלית, הן בבתי הספר היסודיים והן בחטיבות הביניים, תכנית חדשה בשם "אופק חדש". התכנית נועדה לשפר את מעמדם של המורים, לשפר את מרחבי הלמידה השונים וגם להוביל ולקדם את המערכת החינוכית כולה. אם אתם הורים לילדים בגילאי בית הספר, וודאי שמעתם על התכנית הזו לא מעט, ובעיקר על יתרונותיה השונים. חלק מהם יכולים לעזור לכם לגדל את ילדיכם נכון יותר ולספק לכם את הכלים המתאימים.

מה מציעה תכנית זו

תכנית אופק חדש שהחלה במערכת החינוך בשנת 2008 מציעה שינוי משמעותי הן בתפיסה והן באופן שבו מיישמים את שיטות החינוך הקיימות. התכנית, שמתמקדת בעיקר בלימוד פרטני, באה לידי ביטוי בבתי הספר השונים ברחבי הארץ, הן בבתי הספר היסודיים והן בחטיבות הביניים. התכנית הביאה להוספתן של שעות לימוד ואפשרות עבור הורים רבים ליהנות מפתרון מתאים לילדיהם עד שעות מאוחרות יותר. תכנית זו מאפשרת לצוות החינוכי לסייע לתלמידים ובמיוחד בתחומים שבהם הם מתקשים וכן לספק להם את הסביבה הלימודית המתאימה. במקביל, תכנית זו נועדה גם לשפר את מעמדם של המורים ותנאיהם השונים, והיא כוללת העלה של שכר המורים וקבלת תגמול עבור שעות נוספות ותנאים נלווים אחרים.

כיצד ההורים יכולים לנצל את התכנית

במסגרת החינוך לילדים, הורים רבים מעוניינים לחשוף את ילדיהם לתכנים חדשים וגם לעזור להם לפתח מיומנות שונות. מכיוון שתכנית זו מגדילה את מספר שעות הלימוד, ההורים, בבית, יכולים להמשיך את השיעור ואף לפתח אותו. חשוב לזכור שהשהות בבית הספר איננה באה על חשבון השהות בבית, הקרבה עם ההורים והחינוך ותשומת הלב הניתנים לילד. השכלתו של הילד חשובה, אמנם, לא מעט, אולם גם צרכיו הנפשיים חשוב שיסופקו. כדי לספק אותם חשוב על ההורים לגוון עם הפעילויות השונות המוצעות לילד, לאפשר לו מרחב נוח, נעים ובטוח ולחשוף אותו כל הזמן לחידושים שונים. פעילויות מהנות בשעות אחר הצהריים, חוגים והפעלות יכולים לתרום לכך לא מעט, אך בו זמנית חשוב שלא להגזים איתם. אין טעם לשלוח את הילד לחוג בכל יום, ועל חשבון הבילוי עם בני המשפחה האחרים. חשוב לשלב נכון בין השניים, ובעיקר למצוא את האיזון המתאים.

פנייה לבעלי מקצוע

במידה ונתקלים בקשיים מסוימים, במסגרת חינוך וגידול הילד, מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע, המתמחים בכך. זוהי הזדמנות לקבל כלים חינוכיים שונים, כלים שיכולים לעזור להורה להתמודד בהצלחה עם אתגרי החינוך השונים ועם משברי הגדילה. כדאי גם להיעזר במורים עצמם ולקבל מהם המלצות וטיפים להפעלות שונות, הפעלות שניתן לקיים בבית ולא בהכרח עולות כסף. אפשר להזמין גם חברים ולהפוך את זה לבילוי מהנה וכייפי מאד. החינוך מתחיל מהבית, אך גם לזה המוצע בבית הספר ישנה השפעה וחשיבות רבה. שילוב נכון בין שניהם וגם יצירת סביבה חמה ואוהבת לילד – זה בדיוק כל מה שצריך!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
גזים? קשיי הנקה? שיטת הטיפול הוותיקה שעשויה לשנות את השבועות הראשונים בחיי התינוק
ילד חדש שמצטרף למשפחה מלווה בהתרגשות עצומה, עייפות כרונית ולא...
דילוג לתוכן