היתרונות בסדנת הורים

היתרונות בסדנת הורים

איש מאתנו לא נולד הורה. נעשינו הורים עם בוא ילדנו הראשון לעולם. בשנים האחרונות דוברת המועדות לצורך להכשיר זוגות לקראת תפקידם כהורים. צורך זה גובר והופך להכרח – קל וחומר לאחר לידת הילד הראשון, אשר בואו לעולם מחולל שינוי בכל ההיבטים של החיים.

היתרונות בקיום סדנת הורים היא באפשרות שהיא מעניקה ובהזדמנות שהיא מזמנת להורים בכלל ולהורים צעירים וחסרי ניסיון בפרט להתוודע אל מכלול הסוגיות וההיבטים הכרוכים בהורות- אל ממשקיה השונים, אל התפקידים הכרוכים בה, אל האפשרויות הגדולות שהיא פותחת, אל השיקולים השונים שצריכים להישקל עם היהפכותם להורים ועוד.

הילדים גדלים אמנם בתא המשפחתי, הראשוני והבסיסי, אולם עלינו, כהורים, להכינם לקראת חיים במעגלי שייכות נוספים, רחבים יותר. כהורים עלינו לקיים קשרים עם מערכות שונות- עם בית התינוקות, עם מערכת החינוך בבתי הספר השונים, עם מערכת הבריאות ועוד. עלינו להידרש ברצינות ובאחריות העצומה המוטלת עלינו מעצם היותנו הורים לביטחונו, לבריאותו ולרווחתו- הגופנית והנפשית- של הילד שלנו. סדנת הורים עשויה לתרום תרומה חשובה ומכרעת להבנתנו את תפקידנו כהורים, בד בבד עם זכותנו לממש את הרצונות ולמצות את הפוטנציאל שלנו כבני אדם שזכאים למימוש צרכיהם ורצונותיהם.

סדנה להדרכת הורים המועברת על ידי אשת מקצוע מנוסה, מאומנת ומיומנת בהדרכת הורים, בייעוץ ובהכוונה, מאפשרת הורים לשאול את כל השאלות הלגיטימיות שלהם ולקבל עליהן מענה. עצם ההשתתפות בסדנה מעניקה למשתתפיה תמיכה ועידוד מעם תחושת ה"ביחד" שהם חווים. הסדנה מהווה גם ואולי בעיקר קבוצת תמיכה ולכן הערך המוסף הרגשי והחווייתי שלה הוא עצום.

כמו כל תהליך לימודי עמוק ומשמעותי, גם כאשר אנחנו לומדים להיות הורים אנחנו לומדים בתהליך של ניסוי וטעייה. תוך כדי תנועה. תוך קבלת משוב עצמי על היחס שלנו, על האופן שבו אנחנו מטפלים בילדינו. אנחנו לומדים מטעויות, מכישלונות, ותמיד זוכרים- האומנם? – כי אנחנו נדרשים ומצופים, מעצם היותנו הורים, לאפשר לילדים שלנו את כל הטוב והיפה שהחיים עשויים לזמן להם.

סדנת הורים היא תהליך מובנה, סדור ושיטתי, המפגיש את המשתתפים עם דילמות, בעיות, מצבים שונים (ועם אופני ראייה שונים שלהם) ומזמן להם הזדמנות מצוינת לשתף אחרים בתחושותיהם, לקבל משוב למעשים או לאמירות שלהם, לחוות את כוחה של ההימצאות ב"אותה סירה", לחוש עד כמה רחב הוא המכנה המשותף בין הורים, קל וחומר הורים לילד ראשון שעושים במקביל ל"צעדיו" (במירכאות ובלעדיהם) הראשונים של תינוקם בעולם את צעדיהם הראשונים במעמדם ובתפקידם כהורים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
גזים? קשיי הנקה? שיטת הטיפול הוותיקה שעשויה לשנות את השבועות הראשונים בחיי התינוק
ילד חדש שמצטרף למשפחה מלווה בהתרגשות עצומה, עייפות כרונית ולא...
איך יודעים אם הילד זקוק למכשיר שמיעה
איך יודעים אם הילד זקוק למכשיר שמיעה
אנשים מבוגרים מתקשים לא פעם בשמיעה, ועדיין הרבה פעמים הם...
הרמת חזה - איך לחזור לשגרה לאחר הלידה
הרמת חזה - איך לחזור לשגרה לאחר הלידה
רגע בעל משמעות אדירה בחיים של כל אחד מכם יהיה...
דילוג לתוכן