מי קופץ על טרמפולינה לתינוק?

מי קופץ על טרמפולינה לתינוק?

אפשר גם בלעדיה, ולמעשה יש המזהירים כי שימוש לא נכון בה עלול להזיק להתפתחות התינוק – אולם מצד שני היא מאפשרת לתינוק לנוח בכיף (ולהורים להתפנות לעיסוקיהם) כך שטרמפולינה לתינוק היא מוצר שנמצא בחלק ניכר מהבתים בהם יש תינוקות.

טרמפולינה לתינוק היא בעצם מעין כיסא נדנדה קטן ולו מספר מצבי הפעלה. רוב הטרמפולינות השונות מיועדות לשימוש לתינוקות השוקלים עד 9-13 ק"ג, אם כי יש גם כאלה שניתן להניח בהן תינוקות עד משקל 18 ק"ג. בכל החנויות לתינוקות תמצאו כמה וכמה דגמים של טרמפולינות, וטווח המחירים הוא מאתיים עד 800 ₪.

זהירות – שימוש לא נכון עלול להזיקטרמפולינה לתינוק

לא מעט מומחים בתחום ההתפתחות של תינוקות מתריעים מפני השימוש בטרמפולינה עבור תינוקות קטנים, כאלה שטרם למדו להתיישב בכוחות עצמם (דבר הקורה ברוב המקרים בסביבות גיל 7-8 חודשים).

הסיבה לכך שהמומחים (וגם לא מעט הורים, כמובן) מסתייגים מטרמפולינה לתינוק למרות ההנאה הרבה הטמונה בכיסא נדנדה מערסל זה, היא היותה משטח שאינו ישר. הזווית בה שוהה התינוק בטרמפולינה גורמת לראשו להיות גבוה יותר מרגליו (בניגוד למצב של שכיבה אז הראש והרגליים נמצאים באותו גובה), וכשזה קורה נוצר עומס יתר על עמוד השדרה של התינוק (ובעיקר החוליות התחתונות) ובאופן כללי מערכת השלד של התינוק נדרשת להתמודד עם מצב שהיא עדיין אינה בשלה להתמודד איתו. בנוסף, במקרים רבים התנוחה בטרמפולינה לשרירי הבטן של התינוק להתכווץ, ובהמשך לגרום לו לעבור לישיבה למרות שהוא עדיין לא יודע לעשות זאת נכון (הדרך הנכונה להתיישב היא מעבר מעמידת שש או באמצעות גלגול ממצב שכיבה). פעולה זו גורמת לשרירי הבטן להתכווץ עוד יותר – ולגזים, כאבי בטן ועצירויות.

לגבי הדרך הנכונה לנהוג המומחים כבר חלוקים בדעתם – יש כאלה שממליצים על שימוש מוגבל בטרמפולינה לתינוק, לפרקי זמן קצרים של עד כ-15-20 דקות, ויש כאלה הקוראים להורים לוותר כליל על מוצרי תינוקות שמתאפיינים במשטח מוטה.

גם עבור תינוקות גדולים יותר, שימוש בטרמפולינה מלווה באזהרות – ובמקרה שלהם, מפני הסכנה כי תינוק פעלתן עלול להתהפך ביחד עם הטרמפולינה (שמשקלה קל יחסית).

למה בכל זאת כדאי לרכוש טרמפולינה לתינוק?

בכל חנות למוצרי תינוקות תמצאו מבחר דגמים של טרמפולינה לתינוק, וכמובן גם הורים שרוכשים אותם (כולל הורים שכבר גידלו ילד או יותר) – שכן למרות הנזקים שהטרמפולינה עלולה לגרום עקב שימוש מופרז ולא זהיר, בכל זאת יש בה גם לא מעט יתרונות, ובמיוחד אם מקפידים על מינונים נכונים.

היתרון העיקרי הוא שהטרמפולינות, כמו גם המוצצים, מאוד מרגיעות את התינוק ונוסכות עליו שלווה. בנוסף לתחושת העירסול הטבעית שברביצה בטרמפולינה, ברוב הדגמים נהנה התינוק גם ממוביילים או קשתות בשלל צורות וצבעים שעוטפים אותו בנינוחות מרגיעה ובה בעת מעניקים לו גירויים חביבים. טרמפולינה לתינוק, כמו רוב מוצרי תינוקות, מתאפיינת בצבעים רכים ועליזים (בגווני הצהוב, התכלת, הכתום, הוורוד וכו') ובחלק מהמקרים מצוירות עליהן חיות שונות או דמויות שמחות, על מנת להפוך אותן לעוד יותר ידידותיות לתינוקות. בדרך כלל יש להן מספר מצבים – עם רטט ובלעדיו, עם מוזיקה ובלעדיה – הכל בהתאם לצורך הספציפי של התינוק באותו רגע, וכמובן שהמושב והמזרון עשויים מבד רך ונעים. משקלה הקל של טרמפולינה מאפשר לקחת אותה גם לפיקניק, לסבא וסבתא או לכל מקום אחר שגם בו יוכל התינוק לרבוץ מחויך ורגוע.

סוג מיוחד של טרמפולינה לתינוק הוא כזה שניתן להפוך אותו בקלות ובנוחות למעין עריסה, כך שאם התינוק נרדם בטרמפולינה אפשר פשוט להפוך אותו לעריסה ובכך למנוע את הסכנה כי שכיבה ממושכת במצב מוטה תזיק לעמוד השדרה ולמערכת השלד שלו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיות סבא וסבתא מפנקים במיוחד?
בפעם הראשונה בחייכם אתם עומדים להפוך להיות סבא וסבתא? חשוב...
ייעוץ להורים
ייעוץ להורים
הורות היא אחד התפקידים המורכבים ביותר הדורשים התחייבות ארוכת טווח...
התגברות על פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות: חשיבות הטיפול הפסיכולוגי
פחדים וחרדות הם חלק טבעי מההתבגרות, אך עבור חלק מהמתבגרים,...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
טיפים להנקה מוצלחת
הרבה פעמים אומרים שהנקה זה "טבעי", יחד עם זאת שוכחים...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
תיקון וחידוש אמבטיות – כל האפשרויות פתוחות
תיקון וחידוש אמבטיות – כל האפשרויות פתוחות
באופן בלתי נמנע, כל אמבטיה ולו אף האיכותית ביותר, תצטרך...
על מה חשוב להקפיד כשקונים רהיטים במבצע?
אין כמעט קנייה שלא כרוכה בהתלבטות לא פשוטה: מצד אחד...
דילוג לתוכן