מידע על מנשא לתינוק

מידע על מנשא לתינוק

הורים לתינוקות רכים רוצים, וצריכים, להיות קרובים אליהם כמה שיותר. מנשא לתינוק הוא דרך נהדרת עבור ההורים לשמור את העולל צמוד אליהם – ועדיין להיות חופשיים וניידים.

מנשא לתינוק שייך למחלקת מוצרי תינוקות בהם משתמשים כבר מגיל 0 (ועד שהתינוק כבר גדול וכבד מכדי שיישאו אותו במנשא), וכמו מוצרי תינוקות רבים אחרים הוא מגיע במבחר דגמים ואפשרויות שבאופן טבעי יוצרים אצל ההורים הטריים התלבטויות רבות.

איך לבחור מנשא לתינוק?

כאמור, מנשא לתינוק הוא מוצר המוצע על ידי החנויות השונות למוצרי תינוקות בשלל דגמים, צבעים, צורות ומבנים. החלוקה העיקרית והמרכזית היא למנשאים המכונים "שבטיים" מול מנשאים "מערביים" – אלה מהסוג הראשון מנסים, לרוב בהצלחה, לחקות מנשאים הנמצאים בשימוש שבטים אינדיאניים ואחרים, שמהם בעצם הגיע הקונספט של המנשא לתינוק גם אל התרבות המערבית (שבשנים האחרונות אימצה אותו בחום אל חיקה). מנשאים אלה מיוצרים לרוב מבדים רכים ונעימים המשרים נינוחות על התינוק ומקנים לו ולהורה מראה זורם וטבעי מאוד. בדרך כלל ניתן להניח את התינוק במנשא שכזה בשלל תנוחות, והקשירה שלהם דורשת תרגול (אם כי לא נדרשים כישורים מיוחדים לשם כך).

מנשאים מהסוג השני הם בעלי מבנה קשיח, והחיבור שלהם להורה נעשה בדרך קונבנציונאלית יותר של אבזמים. המנשא מונח לפני ההורה, והתינוק יכול לשבת כשפניו מופנות אל ההורה, או כשהוא עם הגב אל ההורה ומתצפת קדימה.

בכל מקרה הפרמטרים לפיהם יש לבחור מנשא לתינוק הם בטיחות, נוחות ומחיר.

החובה לבחור מנשא בטיחותי ברורה, שהרי אף אחד לא רוצה לראות את התינוק הרך צונח מהמנשא אל הרצפה. עוד חשוב לוודא שהמנשא לא לוחץ יתר על המידה על התינוק ומאפשר לו לנשום בחופשיות וכן להניע את גפיו בנוחות.

מבחן הנוחות מתחלק לשניים: נוחות ההורים ונוחות התינוק. אם שני ההורים מתעתדים לשאת את התינוק, המנשא חייב להיות כזה ששניהם יחושו בו בנוח, ובכל מקרה כדאי לנסות קצת את המנשאים שעומדים על הפרק ולנסות לאבחן כיצד חש בהם התינוק, אילו מהם נוחים עבורו ואילו משרים עליו עצבנות.

ואחרי שהורדו מהפרק מנשאים שאינם בטיחותיים דיים, מנשאים שלא מתאימים לשני ההורים וכאלה שעושה רושם שהתינוק לא חש בהם בנוח, נותר רק לשקלל את נטיות הלב עם המחירים של המנשאים האופציונאליים, ולבחור כך שנשיאת התינוק במנשא תהיה חוויה מהנה – אבל לא יקרה שלא לצורך.

נוח להורים – מפתח את התינוקות

מנשא לתינוק הוא פתרון מעולה המעניק זמן איכות הן להורים והן לתינוקות.

ההורים מרוויחים ידיים פנויות ואפשרות להתנייד בנוחות. אמנם כשנמצאים בתוך הבית אפשר להניח את התינוק על שטיח פעילות (אבל עדיין חייבים להיות סמוכים אליו) או לחילופין בטרמפולינה מיוחדת לתינוק (אולם בגיל צעיר מאוד ההמלצה היא לא להשאיר תינוק בטרמפולינה ליותר מ-20 דקות, עקב חשש לפגיעה בעמוד השדרה ובמערכת השלד), כך שמנשא לתינוק מאפשר להורים, דווקא כשהתינוק צמוד אליהם, חופש אמיתי. מחוץ לבית ניתן כמובן להניח את התינוק בעגלה, אולם זו – גם אם היא קלה במיוחד ונוחה להפליא – עדיין עלולה להיות מסורבלת (במיוחד אם צריך לעלות ולרדת מדרגות רבות וכו'), כך שגם עבור יציאות מהבית שלא דורשות שוטטות ממושכת (למשל למכולת, או להביא מהגן אחות גדולה וכו'), המנשא הוא פתרון אופטימלי להורים.

גם התינוק יוצא נשכר מהמנשא ומהשהות בו. בדומה לפעולת ההנקה, המנשא מצמיד את העולל לאמא (ובניגוד להנקה, לפעמים גם לאבא…) והרי ידוע שמגע, חום ותשומת לב הם המרכיבים החשובים ביותר להתפתחות תקינה של תינוקות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן