לטיול יצאנו – כיצד בוחרים טיולון לתינוק?

לטיול יצאנו – כיצד בוחרים טיולון לתינוק?
מקור pixabay

אחרי חצי שנה של שכיבה על הגב בזווית של 180 מעלות, התינוק שלכם מוכן לזקוף את הראש ולהתחיל ליהנות מכל מה שקרה מסביב. זה הזמן לעבור מעגלת העריסה לטיולון. אך כיצד בוחרים את הטיולון המתאים ביותר?

מהו טיולון?

טיולון הוא עגלה קלה וקומפקטית המאפשרת מגון מצבי ישיבה ושכיבה, הניתנים לכיוון והתאמה בצורה קלה ופשוטה. הטיולון מתאים לילדים מגיל שישה חודשים ומעלה, ומאפשר בחירה בין מצבי שכיבה וישיבה שונים בהתאם לגילו של התינוק וליכולותיו הפיזיות. בדרך כלל, מדובר במצבי ישיבה נוחים.

מה ההבדל בין טיולון לעגלה רגילה?

האמבטיה מאפשרת מצב שכיבה מלא של 180 מעלות בלבד, ואילו הטיולון מאפשר מעבר בין מצב שכיבה כמעט מלא (כ-170 מעלות) למצב ישיבה. כמובן שיש עגלות מגיל לידה הכוללות גם אפשרות החלפה לטיולון.

הטיולון קל משקל בצורה משמעותית מרוב העגלות, ולרוב שוקל כמחצית ממשקלה של עגלה רגילה, ולכן קל יותר לנשיאה. ברוב המקרים הוא גם מתקפל בקלות רבה יותר.

מהם היתרונות העיקריים של הטיולון?

  • קל ונוח – הטיולון קל יותר וניתן לקיפול מהיר כיחידה אחת, ולכן נוח יותר לנשיאה ולאחסון, ברכב או בבית, ומאפשר נוחות וניידות במהלך יציאה לסידורים, טיולים ואפילו בנסיעות לחו\"ל.
  • גמיש ופרקטי – הטיולון מאפשר מעבר בין מצבים שונים, ממצב של כמעט שכיבה ועד מצב של ישיבה, ולכן מתאים למגוון שימושים. ניתן להתחיל טיול בפארק במצב ישיבה וכאשר התינוק מתעייף לעבור בקלות ובמהירות למצב שכיבה.
  • חזק ועמיד – ישנם טיולונים המצוידים בגלגלים רחבים וחזקים המאפשרים שימוש בטיולון גם על שבילים מרוצפים וגם על דרכי כורכר וחול. הגלגלים העבים של הטיולון מונעים שחיקה ובלאי ומחזיקים זמן רב יותר.

מתי מומלץ לעבור מאמבטיה לטיולון?

האמבטיה בעגלה מיועדת לתינוקות עד גיל שישה חודשים. זווית השכיבה של העריסה מאפשרת לתינוק שכיבה מלאה והמבנה הרחב של העריסה מגן על התינוק ומאפשר לו להתהפך. החל מגיל שישה חודשים, התינוק מתחיל להתיישב ולהחזיק את הראש בצורה עצמאית. בגיל זה מומלץ לעבור לטיולון שמציע מגוון מצבי ישיבה וכן מצב שכיבה כמעט מלא, ומאפשר לתינוק ישיבה נוחה ובטוחה יחד עם האפשרות להיות חלק מהעולם שמחוץ לעגלה.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים טיולון?

השלב הראשון לקראת רכישת טיולון לתינוק הוא לבדוק את הצרכים האישיים שלכם – האם הטיולון מחליף את עגלת התינוק המקורית או שהוא נרכש בנוסף? האם הוא ישמש אתכם גם לטיולים באזורים שאינם מרוצפים? כמה מקום יש לכם בבית וברכב לאחסון? בהתאם לתשובות לשאלות הללו תוכלו לבחון את הפרמטרים השונים שיסייעו לכם לבחור את המוצר המתאים לכם:

  1. נוחות וגמישות – היתרון הגדול של הטיולון הוא מגוון המצבים וזוויות הישיבה והשכיבה שהוא מציע. יחד עם זאת, לא כל הטיולונים מאפשרים גם מצב שכיבה, ולכן חשוב לבדוק מה כן מתאפשר ומה לא. אם רכישת הטיולון מתבצעת בנוסף לעגלת עריסה תוכלו להסתפק בטיולון המציע מצבי ישיבה בלבד, אך אם הוא מחליף את עגלת העריסה מומלץ לוודא שהוא מאפשר את שלל המצבים.
  2. גודל ומשקל – רוב הטיולונים קלים וקומפקטיים יותר מעגלות עריסה, אך עדיין ישנם הבדלים בין הטיולונים השונים. בחרו את המוצר תוך מחשבה על גודל הרכב שלכם, על משקלו ועל נוחות הנשיאה.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן