לול לתינוק – כיצד בוחרים?

לול לתינוק – כיצד בוחרים?

לול לתינוק הוא רהיט מיוחד עבור תינוקות ופעוטות (לרוב בטווח הגילאים של מספר חודשים עד בערך שנתיים-שלוש), ומשמש אותם, בחלק מהמקרים, לשינה ובעיקר כסביבה בטוחה כשהמבוגרים בבית חייבים קצת זמן לעיסוקיהם.

בכל בית שיש בו תינוק תמצאו הרבה מוצצים, אריזות ענק של חיתולים, אינספור צעצועים מפוזרים בכל פינה ושני הורים מותשים – אבל לול לתינוק אינו שייך לרשימת מוצרי תינוקות שהם חובה. יש הטוענים כי אפשר להסתדר מצוין גם בלעדיו, אם כי רבים אחרים לא מבינים איך ניתן לגדל תינוק בהיעדרו.

לול לתינוק – למה כדאי?

תינוקות רכים במיוחד, שטרם למדו לזחול ניתן להניח על שמיכת פעילות. פעוטות שמסוגלים לטפס מעל הדפנות, מן הסתם אין טעם להניחם בלול – אבל עבור ילדים שכבר זוחלים, אך לא מטפסים מעל מכשול בגובה כמה עשרות ס"מ, לול הוא פיתרון אידיאלי כשרוצים לוודא שהם לא יסתובבו ברחבי הבית ללא השגחה (ובסופו של דבר גם ההורה הקשוב ביותר והמסור ביותר זקוק למעט זמן עבור עצמו, עבור עבודה לאלה העובדים מהבית או כדי לבצע את מטלות הבית השונות).

בימי החורף הקרים, ללול יש יתרון נוסף על פני שמיכת פעילות: הוא פשוט נעים יותר וחמים יותר (וגם אם בישראל החורף נעים למדי וממילא הבתים מחוממים, הרי שתינוקות הם בריות רגישות והרצפות קרות). גם הורים חובבי סטריליות, יעדיפו לול על פני שהות ממושכת על שמיכת פעילות או על השטיח/רצפה, שמטבעם הם פחות נקיים.

לול לתינוק משמש במקרים רבים גם כתחליף למיטת תינוק במקומות שבהם התינוק ישן רק לעתים רחוקות יחסית, כך שאין טעם לרכוש מיטה עבורם, כגון, אצל הסבתא, אצל הדודה, ויש גם הורים המציבים לול בחדר השינה שלהם, כדי לאפשר לרך הנולד לישון איתם בחדר.

לולים הם מוצרי תינוקות שבהם אסור בשום פנים ואופן להתפשר על בטיחות, גם אם פירוש הדבר רכישת לול מעט יקר יותר.

כל סוגי הלולים

ישנם סוגי לולים, שאותם ניתן לרכוש בכל החנויות לתינוקות: לול עץ, לול פלסטיק, לול מתנפח ולול קמפינג.

לול עץ הוא הגרסה הקלאסית של לול לתינוק, זו שפעם, לפני השתלטות הפלסטיק על חיינו, היוותה את הסטנדרט. זהו הלול שנחשב החזק ביותר והעמיד ביותר, ובמקרים רבים הוא עובר במשפחה לאורך דורות רבים. מצד שני, המאסיביות של העץ עלולה להיות לרועץ כשהתינוק נחבל בדפנות הלול (ואין תינוק שלא נחבל מעת לעת בדפנות הלול) – ריפוד לדפנות ירכך את הכאב ועל כן הוא מומלץ בחום. חיסרון נוסף של לול העץ הוא הכובד היחסי שלו.

לעומתו, לול לתינוק עשוי פלסטיק הוא קל יותר, מסורבל פחות לתפעול, ואם מדובר במוצר איכותי, הרי שבדומה ללול עץ, הוא ייהנה גם כן מעמידות ויציבות.

היתרון העיקרי של לול מתנפח הוא החיסכון במקום אחסון, וכמובן האפשרות לקחת אותו לסבתא, לפיקניק ולכל מקום בעצם. לול זה הוא גם בעצם משחק לתינוק (כמו המתנפחים הזכורים לטוב מהג'ימבורי), ודפנותיו רכות ונעימות – אם כי עלולות להתפנצ'ר…

גם תוחלת חייו של לול קמפינג ממוצע קצרה יחסית, בגלל שמנגנון הקיפול שלו נוטה להיפגם ובעצם להפוך את הלול לפיסת פלסטיק שאין בה שימוש. הדפנות של לול זה עשויות רשת צפופה, והוא אידיאלי לשימוש בנסיעות (משקלו כחמישה ק"ג, ואחרי קיפול מימדיו צנועים במיוחד).

סוג נוסף של לול לתינוק הוא העגלול – מין עגלת תינוק שהיא גם לול, והמאפשרות הובלת מספר פעוטות ביחד ברחבי קיבוצים ומושבים, או מהמשפחתון אל הגינה הסמוכה בלב העיר.

בכל מקרה, חשוב מאוד לבחור לול לתינוק שיש לו תו תקן. מכנה משותף נוסף לכל הלולים הוא שתמיד תמצאו בתוכם או לצידם שלל מוצרי תינוקות…

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן