האם לקנות עריסה לתינוק?

האם לקנות עריסה לתינוק?

עריסה לתינוק היא מוצר התורם לרווחת התינוק – אולם במשך מספר חודשים בלבד, כך שהורים רבים מתחבטים בשאלה האם אכן יש הכרח לרכוש עריסה, או שמא אפשר לוותר עליה או לחילופין להסתפק בשכירת אחת כזו.

מוצרי תינוקות רבים מיועדים לפרק זמן קצר למדי, שהרי התינוק גדל וצומח כל הזמן ומה שטוב לו היום כבר לא יתאים בעוד חודש. אולם מצד שני, עריסה לתינוק עולה כמה מאות שקלים – לא סכום של מה בכך, כך שההתלבטות אם לרכוש או לשכור או לוותר אינה פשוטה.

העריסה היא בעצם תחליף למיטת תינוק. היא מוגבלת לתינוקות בני עד 3 חודשים פחות או יותר (תינוק שממדי גופו קטנים יחסית יכול להרוויח עוד שבועיים שלושה) – ולאחר מכן היא כבר קטנה מכדי לאפשר לתינוק לשכב בה בנוחות. אינדיקציה לכך היא כשהתינוק מצליח להתהפך, מהבטן אל הגב או מהגב אל הבטן (שלב חשוב בהתפתחות תקינה של תינוקות באופן כללי). גם תינוק שמרבה להתנועע ירגיש מוגבל וחנוק בעריסה, וכדאי להוריו להעבירו למיטה.

אבל כשהתינוק עדיין קטן מאוד, הממדים הצנועים של העריסה הם דווקא יתרון, שכן הם מקנים לתינוק הזעיר תחושת ביטחון. עריסה לתינוק היא גם אופציה להורים לאפשר לתינוק לישון איתם בחדר שלהם – שברוב המקרים לא מספיק גדול כדי למקם בו מיטת תינוק, אבל עריסה נכנסת בו בנוחות.

סוגים שונים של עריסה לתינוק

ישנן עריסות לתינוק העשויות פלסטיק, אחרות מיוצרות מעץ ויש גם עריסות שעשויות מקלעת קש. ברוב המקרים, העריסה מצוידת בגלגלים המאפשרים שינוע קל ונוח בין חדרי הבית השונים, בכל מקרה, כדאי לרכוש יחד עם העריסה גם סדין, מגן ראש לשמירה על פדחתו של העולל וכמובן מזרן איכותי (לא להתפשר על איכות המזרן!).

עריסת עץ היא עריסה בעלת מראה קלאסי. העץ משרה חמימות על חדרו של התינוק או על חדר השינה של ההורים כשהעריסה מונחת שם, והיא גם יציבה ועמידה במיוחד.

עריסות העשויות מקלעת קש הן הייחודיות ביותר, ואהובות במיוחד על הורים שרוצים להעניק לתינוקם (ולעצמם) תחושה נעימה במיוחד עם טעם של פעם. עריסה שכזו מזכירה מבחינת העיצוב את הרחם, שם שהה התינוק בנעימים תשעה חודשים – היא מגוננת על העולל ומשרה עליו תחושת חמימות נעימה.

עריסה לתינוק עשויה פלסטיק היא האופציה הפחות פופולארית, בעיקר בשל התדמית הבעייתית של חומר זה. עריסה שכזו יכולה לשמש גם כלול, אולם נחשבת על ידי רוב ההורים כפחות יפה מעריסות עץ או קש, כמנוכרת וקרה ובנוסף פחות ידידותית לסביבה.

אפשרות אחרת היא עריסה מתנדנדת – זוהי עריסה שההורים יכולים לנדנד, על מנת לספק לתינוק רטט מרגיע, וגם התינוק בעצמו יכול להזיז אותה קלות תוך כדי תנועה שלו ובכך להעניק לעצמו משחק מהנה ומשרה נינוחות גם יחד.

איך אפשר לחסוך את עלות העריסה?

כאמור, הורים רבים מתלבטים אם לרכוש עריסה לתינוק עקב מחירה היקר יחסית והשימוש המוגבל שלה. אחד הפתרונות הפופולאריים הוא השכרת עריסה במחיר של כ-30 עד 40 ₪ לחודש, עלות שביחס להוצאה הכללית על מוצרי תינוקות כמעט ובלתי מורגשת.

אופציה זו מוצעת בחנויות לתינוקות רבות, וברוב המקרים העריסה שתקבלו תהיה נקייה, נאה וכמובן בטיחותית לחלוטין. להורים שבוחרים באופציה זו מומלץ להתייעץ עם מי שכבר שכרו עריסה לתינוק – כדי לדעת ממקור מהימן האם העריסה שקיבלו ענתה על צרכיהם.

פתרון אפשרי אחר, לאלה שלא רוצים לרכוש עריסה חדשה, הוא קניית עריסה משומשת. אופציה מקובלת אחרת היא מציאת בן משפחה או חבר שיש לו עריסה לתינוק שהוא אינו זקוק לה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן