דיקור סיני לתינוקות

דיקור סיני לתינוקות

כל הורה רוצה שהתינוק שלו יתפתח כהלכה ויהיה בריא ומאושר. לשם כך משקיעים ההורים אנרגיות רבות, זמן יקר, מאמצים אדירים ולא מעט מחשבה – אולם דווקא אחד הפתרונות האפקטיביים ביותר עבור העוללים, דיקור סיני (אקופונקטורה), לא נלקח בחשבון ברוב המקרים. ההצלחות המוכחות של שיטת הטיפול שהגיעה אלינו מסין, וליתר דיוק מהרפואה הסינית העתיקה, הופכות אותה לפופולאריות יותר ויותר, בעיקר בקרב מבוגרים. לעומת זאת מילדים ומפעוטות, שעשויים להיתרם מהדיקור לא פחות ואולי אפילו יותר נמנעת האופציה הזו (למרות שהמערכת האנרגטית שלהם מגיבה בעוצמה רבה יותר לטיפול שמהווה נדבך מרכזי ברפואה סינית).

אחת הסיבות לכך היא, ככל הנראה, הרתיעה של הורים רבים ממחטים, כך שעבורם המראה של תינוקם הרך בשנים שוכב על מיטה כשלגופו מוחדרות מחטים עלול להיות מאיים – אולם מהניסיון העשיר של מטפלים בדיקור סיני ניתן ללמוד כי תינוקות (רובם ככולם) אינם מתרגשים ממחטים כל עוד האווירה מסביב נינוחה ותומכת, ומאחר שמדובר במחטים קטנות ולא מכאיבות הרי שההתנסות הזו דווקא מונעת פיתוח פחד ממחטים בעתיד.

סיבה נוספת לכך שתינוקות ופעוטות אינם מגיעים בהמוניהם למטפלים בדיקור (או כפי שנקרא הטיפול בלעז, אקופונקטורה) אבל כן גודשים את חדרי ההמתנה של רופאי המשפחה היא התפישה (השגויה) כי לרפואה מערבית סיכויים טובים יותר לפוגג מצוקות ולהעלים מחלות, וכי אסור לקחת סיכונים עם נפשות כה רכות. המציאות מוכיחה כי במקרים רבים הרפואה המערבית, מסיבות שונות, מסתפקת בהתמודדות עם הסימפטומים החיצוניים ואינה פותרת בעיות מן השורש – ובכך דווקא מחלישה את הגוף ופוגעת בצמיחה התקינה של התינוקות.

איך עובד דיקור סיני?

דיקור סיני, יורד אל עומקן של מצוקות ומטפל בראש ובראשונה בסיבות המהותיות ביותר להיווצרות המחלה, הכאב או הקושי ההתפתחותי – למידע נוסף על דיקור סיני: http://www.liorblank.co.il

עוד בטרם מוחדרות הסיכות הזעירות אל גופו של התינוק (לעומק מינימלי, כך שהן כמעט בלתי מורגשות), מתבצע שלב האבחון, ובמהלכו מאתר המטפל את הגורמים למצוקה. אלה יכולים לנבוע מסיבות רגשיות, כתוצאה מתזונה לא נכונה, גנטיקה ועוד. גם שינויים דרמטיים בחיי התינוק – גמילה מהנקה, כניסה לגן ילדים, מתחים במשפחה, מעבר דירה וכו' – עלולים לבאו לידי ביטוי במצוקה פיזית, וכך גם חשיפה לרעלים (דרך האם או הסביבה). האבחון מתבצע באמצעות תשאול ההורים, בחינת גוון עורו של התינוק ובייחוד צבע פניו, מדידת הטמפרטורה באזורים שונים בגופו, וכן בחינת טונוס השרירים באזור הבטן ובמקומות אחרים. בחלק מהמקרים בודק המטפל בדיקור סיני גם את הווריד של האצבע המורה.

לאחר האבחון ניתן להתחיל באקופונקטורה עצמה. כמו אצל מבוגרים, מטרת החדרת הסיכות היא שחרור חסימות במרידיאנים – אותם ערוצים בתוך הגוף שבהם זורמת אנרגיית הצ'י – על מנת להבטיח זרימת צ'י תקינה לכל איברי הגוף. בניגוד למבוגרים, המרידיאנים של התינוקות אינם מפותחים עדיין, ועל כן המטפל אינו מתמקד בנקודות מדויקות מאוד אלא באזורים רחבים יותר. המחט מוחדרת אל מתחת לפני העור (לעומק של לא יותר מכמה מילימטרים) ומוצאת במהירות, כך שהתינוק מרגיש עקצוץ קל ותו לא.

באילו מקרים כדאי להגיע לטיפול בדיקור עם התינוק?

אקופונקטורה נמצאה כיעילה בשורה ארוכה של מצוקות הפוגמות באיכות חייהם של תינוקות: הפרעות שינה, הפרעות אכילה ובעיות עיכול, גזים, עצירות, שלשולים, כאבי בטן, דלקות אוזניים, דלקות עיניים, אלרגיות, אסטמה, שיעול יבש, ליחה מרובה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), קשיים מוטוריים, חוסר שקט ועוד.

חשוב להדגיש שלצד ההצלחות המוכחות של דיקור סיני, ישנם מקרים שבהם אסור לוותר על הידע המערבי – ובפרט כשישנו צורך בהתערבות כירורגית אקוטית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להיות סבא וסבתא מפנקים במיוחד?
בפעם הראשונה בחייכם אתם עומדים להפוך להיות סבא וסבתא? חשוב...
ייעוץ להורים
ייעוץ להורים
הורות היא אחד התפקידים המורכבים ביותר הדורשים התחייבות ארוכת טווח...
התגברות על פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות: חשיבות הטיפול הפסיכולוגי
פחדים וחרדות הם חלק טבעי מההתבגרות, אך עבור חלק מהמתבגרים,...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
טיפים להנקה מוצלחת
הרבה פעמים אומרים שהנקה זה "טבעי", יחד עם זאת שוכחים...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
תיקון וחידוש אמבטיות – כל האפשרויות פתוחות
תיקון וחידוש אמבטיות – כל האפשרויות פתוחות
באופן בלתי נמנע, כל אמבטיה ולו אף האיכותית ביותר, תצטרך...
על מה חשוב להקפיד כשקונים רהיטים במבצע?
אין כמעט קנייה שלא כרוכה בהתלבטות לא פשוטה: מצד אחד...
דילוג לתוכן