איך תבחרו בגדי תינוקות?

איך תבחרו בגדי תינוקות?

כשהם גדלים ועומדים על דעתם, הילדים דורשים לבחור בעצמם את לבושם, ובמקרים רבים מעקמים את האף לנוכח בגדים שקנו להם הוריהם או כאלה שקיבלו במתנה (מעקמים את האף ומשליכים לירכתי הארון, כמובן) – אבל כל עוד הם קטנים, יכולים ההורים להלביש את התינוקות בבגדי תינוקות כאוות נפשם (אפילו התינוקות הדעתניים ביותר, ברוב המקרים, לא מתנגדים לבגד זה או אחר אלא מקבלים עליהם את טעם ההורים).

במקרים מסוימים, האפשרות להלביש את הצאצא כאוות נפשם כל כך משמחת את ההורים, עד שהם רוכשים בגדי תינוקות בכמות שתספיק לשלושה גני ילדים (כשכבר במהלך התקופה המרגשת של חודשי ההריון והלידה מתחילה הבהלה לבגדים…). מצד שני, הבגדים המיועדים לתינוקות הם כה יפים וכה מתוקים עד שאפשר להבין את ההורים שמתקשים לדכא את היצר לדמיין את התינוק המתוק בכל בגד בו הם נתקלים, לראות כי טוב – ולשלוף את כרטיס האשראי…

הוסיפו לכך את העובדה כי רוב המתנות ללידה הן בגדי תינוקות, וכי באופן כללי במהלך החודשים הראשונים לחיי העולל גם הסבתות, הדודות והחברות רוצות להלביש אותו בהתאם לטעמן, ותבינו מדוע הארונות והשידות בכל חדרי התינוקות עמוסים לעייפה בבגדים רבים, ושעוד רבים אחרים פזורים ברחבי הבית…

על פי ההערכות מדי שנה מושקעים בבגדי תינוקות וילדים בישראל כ- 3.5 מיליארד ₪ (קשה לבצע הפרדה ברורה בין בגדים המיועדים לתינוקות לבין בגדים שמתאימים לפעוטות ולילדים גדולים יותר, כך שההתייחסות היא לכל הבגדים לטף כאל שוק אחד) – והמגמה מובהקת: גידול מתמשך בהוצאה על בגדים (כמו גם על מוצרי תינוקות אחרים, אגב).

בגדי תינוקות – לא לוותר על נוחות למען יופי

האלמנט החשוב ביותר בבגדי תינוקות הוא הנוחות. העולל הרך הוא יצור רגיש מאוד, וגם אם הוא עדיין לא יודע להביע באופן מילולי תחושות לא נעימות, הרי שכדאי מאוד לא להלביש אותו בבגדים לוחצים מדי, או סתם כאלה שאינם נוחים לו רק מפני שהם יפים למראה.

באופן כללי אפשר גם לוותר על בגדים מעוצבים ויקרים מאוד. התינוק ממילא גדל במהירות, וחולצה שעולה עליו היום כבר לא תעלה בעוד שלושה שבועות, ובנוסף כדרכם של תינוקות בגדיו נשחקים (עקב הזחילה, ההתלכלכות, הפליטות וכו') כך שכדאי להימנע מהוצאה גדולה ולא מוצדקת ולהשקיע את הכסף במוצרי תינוקות אחרים (או לחסוך אותו כדי שכשהתינוק יהפוך לילד גדול יותר, אפשר יהיה לרכוש לו בגדי ילדים מעוצבים, שלהם כבר כן יש הצדקה).

רצוי, כמובן, לרכוש בגדי תינוקות המתאימים לעונה, כשבדרך כלל תוכלו למצוא בגדי חורף, בגדי קיץ ובגדים לעונת המעבר. אגב, הלבשתו של התינוק בבגדים חמים מדי היא טעות נפוצה, ובמקרים רבים ניתן לראות תינוקות סמוקי לחיים שניכר בהם כי חם להם (בעיקר כשהם נמצאים בלול לתינוק), רק כי הוריהם נוטים לגוננות יתר ומאמינים כי אם נובמבר התינוק חייב להיות עטוף באינספור שכבות עבות.

כמה לקנות ואיך יודעים מה המידות?

שתיים מהשאלות המרכזיות בעת רכישת בגדי תינוקות היא כמה בגדים הוא צריך, ואיך יודעים מהי המידה שלו.

הבגדים אותם לובש התינוק מתלכלכים במהירות, ויש צורך להחליפם מספר פעמים ביום. לא תמיד אפשר לכבס את הבגדים המלוכלכים בתדירות גבוהה מספיק, כך שבהחלט יש צורך להצטייד במלאי מספיק של מכנסיים, חולצות, בגדי גוף, טייצים, רגליות, אוברולים וכו'.

המידה הקטנה ביותר היא NB, ראשי תיבות של New Born, שמתאימה לשבועיים-שלושה הראשונים בחיי התינוק. לאחר מכן המידות הן 0-3, 3-6, 6-12 ו-12-18, כשכל אחת מהן מציינת את טווח הגילאים (בחודשים) לו היא מתאימה. לכל תינוק יש קצב התפתחות משלו, כך שבהחלט אפשרי כי תינוק בן 4 חודשים כבר יזדקק למידה 6-12 ותמיד כדאי להתאים את הבגד ספציפית לתינוק (כמו מוצרי תינוקות באופן כללי).

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן