עיסוי תינוקות בספא

עיסוי תינוקות בספא

רוב הלקוחות של ספא זה או אחר הם מבוגרים שחשקה נפשם ביום כיף ובעיסויים מפנקים – אבל אין שום סיבה שתינוקות לא ייהנו אף הם ממגע רגיש, קשוב ומפנק.

מגע הוא אחד הדברים החשובים ביותר לתינוק (ובעצם לכל אדם). עבור תינוקות המגע חשוב במיוחד, שכן הוא מחזק אצלם את הביטחון העצמי, מפוגג כאבי בטן ומרגיע אותם (או ממריץ, בהתאם לסוג העיסוי). בנוסף, מחקרים שונים מצאו כי עיסוי תינוקות תורם להתפתחותם המנטאלית והקוגניטיבית.

ספא – המקום המושלם לפינוק לתינוק

ספא, מעצם הווייתו, הוא מקום מרגיע, וגם אם התינוק אינו יודע כי הוא מגיע למרכז פינוקים נחשק, הרי שבאופן אינסטינקטיבי הוא מתמלא שמחה וציפייה מייד עם כניסתו למקום (מה גם שאחרי פעם-פעמיים הוא כבר יודע לזהות את הדרך אל העיסוי המהנה, והציפייה מתחילה הרבה לפני ההגעה למקום…)

ההמלצה היא להעניק עיסויים לתינוקות החל מגיל חודש פחות או יותר – תינוקות קטנים יותר יתקשו להכיל מגע של יותר מכמה דקות ברציפות. ההורה המלווה נמצא כמובן עם התינוק בחדר לאורך כל העיסוי, והוא שותף מלא לחוויה.

באופן טבעי, עיסוי תינוקות שונה מעיסוי למבוגרים – ראשית, הוא מתבצע ללא עזרים כמו אבנים חמות וכמובן שגם עיסוי רקמות עמוק אינו אופציה עבור הקטנטנים, וגם לא עיסוי קרקפת – עליה אסור ללחוץ בשום פנים ואופן. גם עמוד השדרה הוא מחוץ לתחום, ובאופן כללי חובה להיות קשובים ורגישים במיוחד לכל פידבק מהתינוק המביע אי נעימות ממגע באזור זה או אחר.

בספא המכבד את עצמו תמצאו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כך שלתינוקכם מובטח עיסוי שכולו עונג ורוגע.

עיסוי תינוקות – אפשר גם בבית

אמנם ספא הוא מקום מושלם להעניק לתינוקכם את המתנה המהנה – העיסוי , אולם תינוקות זקוקים למגע בתדירות גבוהה ואילו רוב ההורים, לצערם, לא יכולים לבקר 3 פעמים ביום במתחמי פינוקים וטיפולים. חלק מאותם מתחמים מציע סדנת עיסוי תינוקות – מספר מפגשים בהם אנשי המקצוע העובדים בספא מלמדים את אחד ההורים או את שניהם את רזי העיסוי, כך שהם יוכלו לספק את הצורך של התינוק במגע רך, מכיל, מלטף ומשמח – ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

עיסוי תינוקות על ידי הוריהם מבטיח לנפשות הרכות רווח כפול – גם היתרונות הטמונים בעיסוי בפני עצמו, וגם שדרוג משמעותי של הקשר ביניהם לבין ההורים. כשם שהעיסוי מחוץ לבית, במקום המיועד לכך, מתבצע בחדר שרעשי הרקע של הסביבה אינם חודרים אליו, ללא צרצורי סלולאריים או הסחות דעת אחרות, וכשהתינוק נהנה במקביל ממוזיקה שקטה ומשרת שלווה – כך גם בבית רצוי לסגור את הסלולארי (עם כל הקושי הכרוך בכך…), להשמיע ברקע מוזיקה נינוחה, לעמעם את האורות וליצור אווירה רכה ומרגיעה. להפניית מלוא תשומת הלב לתינוק יש משמעות גדולה מבחינתו – והיא מחזקת עד מאוד את הדימוי העצמי שלו ואת הביטחון שלו באהבת הוריו (מרכיב משמעותי מאוד בהתפתחות תקינה).

מעבר ללימוד הטכניקות השונות של עיסוי תינוקות והדגשים החשובים שיש לשים אליהם לב, חשוב מאוד כי כל הורה יהיה קשוב לניואנסים הייחודיים לתינוק שלו – האם הוא מעדיף מגע מרפרף מאוד או מגע מעט יותר חזק, באילו אזורים בגופו הוא נהנה במיוחד מהמגע ואיפה הוא מעדיף שלא ייגעו בו, האם הוא אוהב שמדברים איתו תוך כדי או שמא מעדיף להתמסר לשקט. את כל אלה מביע התינוק באמצעות תקשורת בלתי מילולית, והקשב של הוריו מחזק אצלו גם את היכולת הזאת. בחלק מהמקרים תינוקות הזוכים לעיסוי גם ישנים טוב יותר – ועבור הורים רבים זו לבדה סיבה מספיק טובה ללמוד את אמנות המסז'…

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
טיפים להנקה מוצלחת
הרבה פעמים אומרים שהנקה זה "טבעי", יחד עם זאת שוכחים...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
דילוג לתוכן