מי ישב על כיסא אוכל לתינוק?

מי ישב על כיסא אוכל לתינוק?

בערך בסביבות גיל חצי שנה מתחיל התינוק ליהנות גם ממזון מוצק, בנוסף לחלב אם או תחליפיו השונים. חודשיים שלושה מאוחר יותר הוא גם ילמד להביא את גופו לתנוחה של ישיבה – ואז הוא כבר בשל להצטרף לארוחות המשפחתיות סביב השולחן ולשם כך הוא זקוק לכיסא אוכל לתינוק.

כיסאות אוכל שכאלה הם מוצרי תינוקות עמידים יחסית, ובמקרים רבים כלל אין צורך לרכוש אותם, שכן למישהו מבני המשפחה, השכנים או החברים, יש אי שם במחסן כיסא אוכל לתינוק, משומש אך במצב טוב והזקוק רק לניקוי יסודי. במידה ויש צורך לרכוש כיסא אוכל מיוחד לתינוק, המחיר מתחיל בסביבות 120-150 ₪ אבל עשוי להגיע גם עד קרוב לאלף ₪. כמו מוצרי תינוקות רבים אחרים, ואולי בעצם כולם, יקר יותר אינו בהכרח טוב יותר, וכדאי תמיד לזכור זאת.

איך לבחור כיסא אוכל לתינוק?

כשבוחרים כיסא אוכל לתינוק חייבים להתמקד בשני תחומים: הבטיחות ונוחות התפעול. כמובן שגם לצבעים ישנה חשיבות, ואחרי שמסננים את הכיסאות הלא מספיק בטוחים או אלה שלא נוחים לתפעול (וכידוע, במקרים רבים ההורים נאלצים לתפעל דברים ביד אחת כשהיד השנייה מחבקת את התינוק), גם המחיר הוא פקטור משמעותי, אבל בראש ובראשונה יש לבחון את הבטיחות ואת נוחות התפעול.

הגורם הראשון מבחינת הבטיחות הוא באופן טבעי היציבות של הכיסא, ובפרט התשובות לשאלות הבאות: האם הבסיס רחב מספיק? האם מרכז הכובד שלו נמוך דיו? אם התינוק יבעט בשולחן שלצידו מונח הכיסא, האם הדבר יוביל להתהפכותו?

חגורת הבטיחות בכיסא אוכל לתינוק היא אלמנט חשוב אחר. מומלץ כי היא תהיה בעלת 5 נקודות עיגון, וכן שבין רגלי התינוק ישנו חלק המונע ממנו להחליק מטה (חלק שמחובר לכיסא ולא למגש).

כיסאות ניידים חייבים במנגנון נעילה איכותי, שלא יזוזו באמצע הארוחה, ועבור כיסא אוכל לתינוק מדגם מתקפל, חשוב לוודא שהתינוק לא יוכל לקפל בכוחות עצמו את הכיסא ברגע לא מתאים – ואגב, כשבוחנים את הבטיחות של כיסא זה או אחר, חשוב לזכור שהתפתחות של התינוקות היא מהירה מאוד, כך שגם אם ישנן פעולות שכרגע התינוק שלכם לא מסוגל לעשות, בהחלט ייתכן כי תוך חודש-חודשיים הוא יידע גם יידע לבצען, כך שהבטיחות צריכה לתת מענה גם ליכולות העתידיות של העולל.

בנוסף רצוי לוודא כי אין בכיסא בליטות או חריצים שבהם עלולות להיתפס אצבעות, ושהחיבורים בין החלקים השונים חזקים ויציבים. כדאי גם לקנות כיסא מתכוונן כך שיתאים לטווח רחב של גילאים (עצה שטובה למוצרי תינוקות באופן כללי).

אוכל, קדימה אוכל

מי שכבר נגמל מהנקה, או שחלב אם מהווה רק חלק מתזונתו ולא את כולה, וכבר יושב על כיסא אוכל לתינוק, זכאי גם לאכול בכוחות עצמו, לפחות חלק מהזמן וחלק מהמזונות המוגשים לו.

אמנם תינוק שמאכיל את עצמו לא תמיד מכוון ישר לפה, ולפעמים מתוך רצון להתנסות ובשל העובדה שהקואורדינציה שלו, באופן טבעי, אינה מושלמת, חלק מהאוכל מגיע לרצפה – ובכל זאת ההמלצה היא להעניק לתינוק עצמאות רבה ככל האפשר. עצמאות שכזו מעניקה לו ביטחון עצמי, הופכת את הארוחה לחוויה נעימה ואת האוכל לדבר חיובי בחייו (דבר שמפתח הרגלי אכילה נכונים בטווח הארוך ומפחית משמעותית היווצרות הפרעות אכילה מתסכלות לפעוט ולהוריו). את אי הנוחות ניתן לצמצם באמצעות רכישת כיסא אוכל לתינוק שהמגש שלו נשלף, ובעל ריפודים שניתן לפרקם בקלות ולכבסם מעת לעת. אגב, מרגע שהתינוק עובר למזון מוצק בדרך כלל צריך גם לרכוש לא מעט בגדים נוספים לתינוק – שכן נדירות הארוחות שבהן התינוק לא יתלכלך, גם עם הסינרים המוצלחים ביותר…

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
גומיית השיער "לייס אאוט" עם החומרים הטבעיים – המוצר היחיד בישראל שפותר את בעיית הכינים ונבדק במחקר קליני מבוקר
  גומיות השיער "לייס אאוט" - מוצר טבעי שהוכח מדעית במחקר...
מבצע קיץ: עד מעל ל-60% הנחה ב- NUBY
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
דילוג לתוכן