מה צריך להיות בחדרי תינוקות?

מה צריך להיות בחדרי תינוקות?

רך נולד המגיע הביתה אחרי שהגיח לאוויר העולם, זקוק למקום משלו, שגם יעניק לו תחושת הגנה ומרגוע, וגם יספק לו גירויים מעניינים – חדרי תינוקות (והכוונה היא כמובן לפריטים שבחדרים המיועדים לתינוקות) מתוכננים ומעוצבים כך שימלאו את שתי הפונקציות.

חדרי תינוקות הם המקומות המתוקים ביותר בעולם, ואפילו הבלגן השורר בהם (חדר תינוקות מסודר תמצאו רק באתרי אינטרנט המוכרים מוצרי תינוקות שונים…) לא פוגם בחן האינסופי שלהם.

הפריט המרכזי בחדרו של כל עולל הוא המיטה של התינוק, או לחילופין, עריסה שבה יכול התינוק לישון במשך 3-4 החודשים הראשונים לחייו (מיטת התינוק תשמש אותו עד גיל שנתיים פחות או יותר).

לרוב תמצאו בחדרי תינוקות גם שידה המשמשת, בחלקה העליון, גם כמשטח החתלה ולא רק לאחסון הבגדים של התינוק (או כי לא משנה כמה גדולה השידה בחדר התינוק, תמיד יהיו בגדים שלא יימצא להם מקום…), מצעים ומוצרי תינוקות אחרים (מגירה אחת בדרך כלל תהיה מוקדשת למשחות וכו'). בנוסף, הורים רבים ממקמים בחדריהם של התינוקות פתרונות אחסון – ביטוי שמהלך עליהם קסם ואיכשהו תמיד מצליח לטעת בהם את האמונה כי הצעצועים והמשחקים של התינוק, על כל החלקים שבהם, אכן יאוחסנו לאורך זמן בפתרונות האחסון ולא יהיו מפוזרים בסופו של דבר בכל רחבי הבית.

איך לעצב חדרי תינוקות?

פריטים נוספים המרכיבים חדרי תינוקות הם שטיח, וילונות לחדרי ילדים, אהיל, מדבקות, תמונות וגם מוצרי תינוקות אחרים התורמים חמימות ויופי.

עיצוב חדרי תינוקות צריך לשלב פונקציונליות ואסתטיקה. יש המעדיפים מינימליזם, שמצד אחד יש בו נוחות רבה והוא גם משדר יוקרה, אך מצד שני הוא עלול לייצר סטריליות וקור. יש הדוגלים בססגוניות עזה ופריטים רבים מאוד – גישה שמצד אחד מעניקה לתינוק יותר גירויים ומוסיפה שמחה לבית, אך מצד שני עלולה ליצור עומס יתר, בעיקר עבור התינוק, כך שהפתרון הטוב ביותר הוא למצוא דרך ביניים ומינונים מדויקים עבור החדר הספציפי, מידותיו, מגבלותיו וכמובן אופיו של הדייר בחדר, התינוק.

אגב, על פי תורת הפאנג שוואי, כדאי למקום את החדרים של התינוקות בפינה הדרום מזרחית של הבית – היוצרת סביבה אופטימלית לצמיחה, והרי כל ההורים רוצים שהתינוקות שלהם יתפתחו היטב, וגם מעניקה שינה טובה (דבר שהורים מתאווים אליו אפילו יותר…). הצבעים המומלצים לקירות הם כחול, ירוק וטורקיז על גווניהם השונים, שמנת ואוף ווייט. מכשירים חשמליים כדאי להרחיק מהחדר, ואת המיטה כדאי למקם כך שהיא תשקיף אל הכניסה לחדר אך לא תהיה בקו ישר מול הדלת.

הכל כלול או בחלקים?

חדרי תינוקות נרכשים כבר במהלך תקופת ההריון והלידה, כדי שהתינוק ימצא את המקום שלו בבית מייד עם הגעתו ממחלקת היולדות בבית החולים. ישנם המעדיפים לרכוש חדרי תינוקות כחבילה אחת הכוללת את כל הנדרש, ואחרים מעדיפים לקנות כל פריט בנפרד.

במקרים רבים, יש להורים כבר מיטה או שידה, ירושה מאח גדול או מקרובי משפחה/חברים שהילד שלהם גדל, ובמקרה כזה כמובן שאין צורך לרכוש חדר תינוקות שלם, אלא רק להשלים את הפריטים החסרים. כאשר זהו התינוק הראשון במשפחה, הורים רבים מעדיפים – מתוך התרגשות וציפייה, וגם בשל המימד הטקסי – לרכוש חדר שלם חדש, ובמקרה כזה בדרך כלל, קניית כל הפריטים כחבילה אחת, תוזיל את עלות החדר ותהפוך אותו למלא יופי והרמוניה.

בכל מקרה, חשוב להקפיד כי הפריטים השונים בחדר, כמו מוצרי תינוקות באופן כללי, יהיו בטיחותיים (ובמיוחד נטולי פינות חדות, שבהן עלול התינוק הסקרן להיתקל, כי עד מהרה כבר יזחל ויסתובב בבית), עשויים מחומרים איכותיים (ורצוי מאד עץ מלא על פני MDF) ונושאי תו תקן, המבטיח כי יספקו לתינוק ולהוריו את צרכיהם על הצד הטוב ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
איך להיות סבא וסבתא מפנקים במיוחד?
בפעם הראשונה בחייכם אתם עומדים להפוך להיות סבא וסבתא? חשוב...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
ייעוץ להורים
ייעוץ להורים
הורות היא אחד התפקידים המורכבים ביותר הדורשים התחייבות ארוכת טווח...
התגברות על פחדים אצל ילדים בגיל ההתבגרות: חשיבות הטיפול הפסיכולוגי
פחדים וחרדות הם חלק טבעי מההתבגרות, אך עבור חלק מהמתבגרים,...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
הטיפול הטבעי שעזר לתינוק לישון טוב בלילה
הורים שבנם סבל מחוסר שקט קיצוני ובכה הרבה הגיעו למרפאת...
החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
בהתאם להנחיות משרד הבריאות החל מבצע חיסון קורונה לפעוטות, מגיל...
דילוג לתוכן