מה צריך לדעת על עגלות תינוק?

מה צריך לדעת על עגלות תינוק?

העגלה הראשונה שמטרתה הייתה שינוע תינוקות בקלות ובנוחות נבנתה בשנת 1733, באנגליה, על ידי אדריכל בשם ויליאם קנט. אותה עגלה דמתה לקונכייה על גלגלים, מקושטת במיוחד, והנהנים ממנה היו ילדיו של הדוכס מדבונשייר. עגלות תינוק מתקפלות, מוצר שנראה כאילו הוא איתנו מאז ומתמיד, החלו להיות מיוצרות רק במחצית השנייה של המאה העשרים, וגם הן נולדו באנגליה, על ידי מהנדס אווירונאוטיקה שרצה לשמח את בתו ולהעניק לה עגלה נוחה לתפעול גם במהלך נסיעות.

כיום כבר ישנם אינספור סוגים של עגלות תינוק, מהפשוטות ביותר, במחירים של 300-400 ₪, ועד דגמים מתוחכמים ויוקרתיים, שמחירם מגיע לאלפי שקלים. את העגלה רוכשים לרוב עוד במהלך ההריון והלידה, על מנת שמיד לאחר החזרה הביתה ניתן יהיה לטייל עם הרך הנולד ברחוב וליהנות מהמבטים המתמוגגים של העוברים והשבים, וכפי שיודע כל מי שנקלע אי פעם לחנות מוצרי תינוקות, המבחר העצום אמנם מאפשר לכל אחד למצוא מענה לצרכים הייחודיים לו – אבל גם בהחלט עשוי לבלבל ולגרום להורים להתלבט עד כלות איזו עגלה לרכוש עבור הצאצא שבדרך.

עגלות תינוק – כל הסוגים

עגלת תינוקעגלות תינוק נחלקות למספר קטגוריות: עגלות בסיסיות, עגלות דו תכליתיות, עגלות משולבות, עגלות ספורט, עגלות תאומים, טיולונים ועגלולים.

עגלות בסיסיות מאפשרות לתינוק לשכב בנחת, יותר מזה הוא לא צריך. עגלות דו תכליתיות הן עגלות ההופכות לטיולון ומאפשרות ניידות נוחה גם כשהתינוק גדל מעט ורוצה לשבת ולהתבונן בעולם. עגלות משולבות כוללות גם עגלה, גם סלקל וגם עריסה עבור התינוק, ובעצם מאפשרות את ניוד התינוק בכל מצב וכן את הכנסתו לרכב והוצאתו משם בקלות ובנוחות (יתרון חשוב מאוד כשהעולל סופסוף נרדם ולא רוצים להעיר אותו…)

טיולון מיועד לפעוטות שלמדו לשבת. מאחר שכבר אין צורך בכל האביזרים והשכלולים, טיולונים קלים יותר מעגלות תינוק וגם קטנים יותר (בעיקר לאחר שמקפלים אותם). בדרך כלל תראו בהם פעוטות בני שנה עד שלוש, אם כי מפעם לפעם ניתן לחזות גם בילדים קצת גדולים יותר (ועצלנים יותר…)

עגלות ספורט, ברוב המקרים, מגיעות עם גלגל קדמי אחד, ומתאפיינות בנוסף בשלדה קלה, גלגלים גדולים יחסית ומבנה אווירודינמי מיוחד, המאפשר להורים ספורטיביים לרוץ כשלפניהם העגלה והתינוק המבסוט.

עגלול היא שילוב ייחודי בין עגלה ללול, המאפשר לקבוצת ילדים עד גיל 3 להתנייד יחדיו, לשמחתם ולנוחות המטפלת שלהם. עגלול נמצא בשימוש בעיקר בקיבוצים, אם כי גם ברחובות הערים הגדולות ניתן להיתקל במטפלות המסיעות לול ובתוכו מספר פעוטות צוהלים.

ברוב המקרים, בנוסף לעגלות תינוק, רוכשים ההורים גם מנשא מיוחד לתינוק על מנת שניתן יהיה להסתובב עם העולל בנוחות גם ללא העגלה, שגם כשהיא קלה במיוחד ונוחה מאוד לתפעול, עדיין בחלק מהמקרים עלולה להכביד ולהיות לטורח.

איך לבחור עגלה?

ראשית, חשוב להימנע מעגלות תינוק שאין להן תו תקן. שנית, חובה לוודא הימצאותם של בלמים וכן בולמי זעזועים. רצוי לוותר על עגלות שמשקלן גדול מ-12 ק"ג, וכמובן שכדאי להתאמן קצת בקיפול הדגמים השונים המוצעים לכם ופתיחתם – כדי לוודא שאתם מצליחים לבצע זאת בנוחות, גם עם יד אחת בלבד (שהרי הורים טריים מבצעים חלק ניכר מפעילויות היומיום ביד אחת בלבד). משטח קשיח המספק תמיכה לגב מצד אחד, ומספיק מרופד ונוח עבור תינוק קטן מצד שני, גם הוא הכרחי, וכדאי לבדוק אם העגלה מספקת לתינוק הגנה וצל מהשמש הקופחת. עוד חשוב לוודא מה כוללת האחריות ומה תוקפה.

מוצרי תינוקות מיוחדים להרכבה על עגלות תינוק הם כילה, קשתות או מוביילים צבעוניים ומוזיקליים, כדי לשעשע את התינוק במהלך הטיולים, ושק רשת המתחבר לכל עגלה כך שאפשר יהיה לשאת עוד מוצרי תינוקות אותם רוכשים במהלך כל יציאה מהבית…

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן