מה הכי חשוב במיטת תינוק?

מה הכי חשוב במיטת תינוק?

תינוקות מעבירים חלק גדול מזמנם בשינה (חלק לא מספיק גדול, אם תשאלו הורים מותשים…) – ואם התינוק מבלה זמן רב כל כך במיטה, אז כדאי לרכוש עבורו מיטת תינוק איכותית, בטיחותית ומפנקת.

ישנם הורים המעדיפים כי בחודשיים-שלושה הראשונים לחייו, יישן הרך הנולד בעריסה לתינוק ורק אז יעבור למיטת תינוק, מתוך תחושה כי עריסה היא אינטימית יותר ומגוננת יותר (ובנוסף ניתן למקם אותה בקלות ובנוחות בחדר השינה של ההורים ולאפשר לתינוק להיות קרוב אליהם גם בלילות). מצד שני, ישנם כאלה שמבחינתם רכישת עריסה עבור חודשיים או שלושה, או אפילו השכרת פריט זה, היא בבחינת בזבוז כסף כך שתינוקות רבים ישנים במיטת תינוק כבר מגיל 0.

איך לבחור מיטת תינוק?

בבחירת מיטת תינוק. על מנת לוודא כי המיטה בטוחה, דבר ראשון יש לבדוק שלמיטה יש תו תקן. זוהי חותמת המבטיחה כי מדובר במוצר איכותי, ובפרט כזה העומד בכל כללי הבטיחות.

חובה גם לוודא שהמרחק בין סורגי המיטה הוא כזה שאף תינוק לא יוכל לתחוב ביניהם את ראשו הקט, וכן שאין במיטה חלקים בולטים, ברגים חדים, חריצים לא ברורים או כל דבר אחר שעלול לגרום לפגיעה בתינוק, שממדי גופו הזעירים והרגישות הגדולה שלו הופכים אותו לפגיע במיוחד.

כמובן שהמיטה חייבת להיות יציבה, ושהיא תישאר יציבה גם אם התינוק יבחר לבחון את אופציית הטיפוס עליה (וכמעט שאין תינוקות שלא מנסים לבחון זאת…). רצוי לבחור מיטה העשויה מחומרים משובחים (עץ מלא, צבעים נטולי עופרת וכו'). המזרון צריך להיות גם הוא בעל תו תקן, ולהתאים למידות המיטה – מרווחים בין מסגרת המיטה למזרון הם פרצה מועדת לפורענות ולפגיעה בתינוק.

פרמטר נוסף התורם לפרקטיות ולפונקציונאליות של מיטת תינוק, הוא האפשרות לכוונן את גובה המזרן. כשהתינוק קטן, יש צורך במזרן גבוה יחסית, כדי לאפשר להורים לטפל בנוחות בעולל, וכשהוא גדל, וגדלה גם הסכנה שהוא יטפס מעל הדפנות (והרי אחד המרכיבים הבסיסיים בהתפתחות של תינוקות הוא הצורך בבחינת גבולות), מנמיכים את המזרון כך שהתינוק יוכל לעמוד בבטחה מבלי להתהפך לצידם השני של הסורגים.

לאחר בחינת הבטיחות של מיטות התינוק השונות המוצעות לכם בחנויות לתינוקות, השלב הבא, באופן טבעי, הוא בחירת הדגם והצבע שמתאימים לחדרו של התינוק ולטעמכם.

מגן ראש – בעד ונגד

מוצרי תינוקות רבים גורמים למחלוקות סוערות בין מומחים שונים בתחום גידול ילדים, ומגן ראש למיטת תינוק הוא אחד מהם.

לתומכים בהוספת המגן יש טיעון מרכזי פשוט, שקשה לעמוד בפניו: הראש של התינוק הוא דבר רגיש מאוד, ולדוגמה המרפס – אותו חלק רך בגולגולת של התינוק שנשאר פתוח עד גיל שנה וחצי פחות או יותר כדי לאפשר גדילה מואצת של הגולגולת ושאסור לגעת בו. תינוק השוכב במיטה נטולת מגן ראש ייחבט מהסורגים שוב ושוב, שהרי תינוקות נוטים החל משלב מסוים להתהפך מצד לצד, לזחול, להסתובב וכו'. מניעת החבטות האלה ע"י מגן הראש, שומרת על הרך הנולד ומאפשרת לו (ולהורים) לישון בשקט. גם הפן האסתטי, החשוב אף הוא, משמש את המצדדים בהוספת מגני ראש למיטת תינוק, שכן ברוב המקרים מדובר במוצרי תינוקות רכים ויפים, שבנוסף גם משרים על העולל תחושת מוגנות ורוגע (בזכות המיסוך מהגירויים החיצוניים בעת שהוא שוכב לנוח).

מנגד, יש המזהירים כי מגן ראש הוא מלכודת מסוכנת, וכי תינוקות לא מעטים דוחפים את ראשם בינו לבין המזרן ועלולים להיחנק. סכנה אחרת, מאיימת לא פחות, היא כי התינוק, אחרי שקצת יגדל, ישתמש במגן הראש כמדרגה ומשם הדרך לדילוג מעל הסורגים (ונחיתה על הרצפה…) קצרה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לה רוש-פוזה, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק לקיץ 2024: תחליב להגנה מקסימלית מקרינת השמש לתינוקות מגיל 6 חודשים
Anthelios Dermo-Pediatrics Baby Lotion SPF +50 התחליב בעל הגנה הגבוהה ביותר...
כן משחקים בזמן האוכל!
מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הדבורה המעופפת, צעצוע...
מותג מוצרי התינוקות המוביל, Philips Avent, חוגג 40 שנות חדשנות
ארבעה עשורים של תמיכה בהורים ובילדיהם בכל העולם ומלווה אותם...
לתינוק: סט נשכנים לכל שלבי בקיעת השיניים
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם,...
הצעצוע החדש שנדבק לכל משטח
מותג התינוקות האמריקאי NUBY המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם ומתמחה...
סדרת משחות ההחתלה של ד"ר פישר למענה מותאם בכל מצב
סדרת 'קמיל בלו' של ד"ר פישר מציעה מגוון משחות החתלה...
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY מציע 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג
מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם...
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק: קולקציית סתיו חורף 2023-24
מותג התינוקות והילדים קרטרס משיק את קולקציית סתיו חורף 2023-24...
לקראת חודשי הקיץ, זינוק של 41% בהיקפי ההזמנות של בדיקות בטיחות להכשרת הבית עבור תינוקות ופעוטות- Child Proofing
"SafeChild- המומחים לבטיחות ילדים", הראשונים להביא את הבשורה לארץ מארצות...
טרמפולינה לתינוק
טרמפולינה לתינוק – במה באמת כדאי להשקיע?
יש כמה מוצרים שהם בגדר חובה לכל תינוק. מעבר למוצרים...
דילוג לתוכן